Queralbs - Puigmal - Núria

ATENCIÓ!
Millor pujar a Fontalba tal com ho he fet en aquesta ruta: Queralbs - Puigmal -Núria - 2021

Des que es va fer la pista que puja fins a Fontalba, pujar al Puigmal sembla fàcil i tothom si veu en cor ( després passa el que passa)
Aquesta ruta comença al poble de Queralbs per recordar una mica els vells temps. Per estalviar-me els 11 km de pista he anat tallant pel dret i amb 1:30 he arribat a Fontalba. La pujada es molt forta i el camí s'ha d'anar intuint perquè no n'hi ha.
Un cop a Fontalba ja tot es fàcil, anar seguint el camí fins dalt i per baixar cap a Núria tampoc hi ha cap problema. A la baixada es pot observar l'embut,es un lloc a on el riu desapareix de sobte, per sortir un bon tros més avall.
Passat l'embut el camí es bifurca, seguir el torrent avall o creuar-lo i anar cap el Pla de l'Ortigar que és per on he passat aquesta i quasi sempre ja que hi ha més bona vista que per l'altre.
Un cop a Núria si queden forces s'ha de continuar pel Camí Vell i si no avall amb el cremallera.

El temps per fer el recorregut és de 4:31 min.
La distància és de 19,5 km.